Fagdag



Fagdag 21. oktober
Hovedmål, skrive novelletolkning + film "En folkefiende"

8.10-11.30: Alle leser novella "Inn i mjuket" av Olav R. Øyehaug.
Skriv en sammenhengende tekst (500-1000 ord) som (bl.a.) skal inneholde svar på disse spørsmålene:
1) Hvordan er miljøskildringen i novella? (årstid, bosted, sosial klasse...)
2) Gi en karakteristikk av Elise og jeg-personen.
3) Når hele tekster må leses og forstås på et annet nivå enn det bokstavelige, kan de ofte være allegorier. Tror du "Inn i mjuket" er en allegori? Hva er det i tilfelle novella egentlig handler om? Hvis de ikke bokstavelig talt dør, hva holder de da på med?
4) Øyehaug er inspirert av absurdismen og eksistensialismen. Tolk novella med dette som utgangspunkt. I teksten din kan du for eksempel presentere absurdismen for å gi en forklaring på hvorfor novella kan/bør/må tolkes i overført betydning.

Vurdering og vurderingskriterier: Formell vurdering. En god tekst inneholder en moden og faglig begrunnet tolkning med belegg i teksten. En god tekst viser at forfatteren behersker begrepene miljøskildring og personkarakteristikk. Teksten er klart disponert med tydelig fokus. Teksten følger vanlige normer for fagskriving. Forfatteren behersker formverk og tekstbinding på bokmål.

Leveres på Its innen fristen.

12.10-12.30: Ibsens "En folkefiende". Skaff deg en oversikt over handlingen i stykket.
12.31-14.35: "En folkefiende.  Diskusjon i plenum: adaptasjonen. Gi en karakteristikk av dr. Stockman. Er dr. Stockman en "typisk ibsensk" rollefigur?




Fagdag 8. april
Skrivedag, sidemål
Rom 118 hele dagen
8.10-9.30: Prøve romantikken, It's learning.
9.45-14.35: Individuell tekst. Skriv ei av oppgåvene. 800-1000 ord. Finn på ei god og treffande overskrift sjølv. Bruk ordlista aktivt. Lever på It's learning.

1) Diktaren Henrik Wergeland engasjerte seg sterkt på fleire felt medan han levde. Presenter Wergeland som språkfornyar, forfattar og samfunnskritikar. På kva for område meiner du Wergeland gjorde den største innsatsen?

2) "Fordi de unge nå dyrker IT-kulturen, (...) lurer de seg selv til å tro de kan noe," skriv NRK-profilen Hans Wilhelm Steinfeld i teksten "Ungdommens virkelighet". Du skal innleie til debatt på seminaret "Kunnskap i skulen". Skriv eit engasjert debattinnlegg der du tar utgangspunkt i påstanden om at "ungdommen lurer (..) seg selv til å tro de kan noe."

3) Kreativ skriving: Skriv ei novelle med utgangspunkt i eit av bileta som du finn her. Bruk oppskrifta aktivt. Ikkje ver redd for å vere original og kreativ. Jo rarare, jo betre :)

















Fagdag 11. februar 2011
Rom 115 hele dagen.
Mål for dagen: få skrivelyst etter "kick-off" med Terje
Levere en tekst som viser innsikt og fag- og skrivekompetanse.
Skriv en av oppgavene.

Oppgaver:
1.  Analyser den sammensatte teksten "Den paradoksale Maria Amelie og det fabelaktige norske folk" fra Aftenposten 15. januar 2011. Bruk relevante begrep fra retorikken. Du skal skrive både om tekst og bilde, og om samspillet mellom dem. Finn på en god og dekkende overskrift selv.
2. Skriv et essay om norsk integrerings- og flyktningepolitikk. Ta utgangspunkt i teksten "Den paradoksale Maria Amelie og det fabelaktige norske folk" fra Aftenposten 15. januar 2011. Finn på en god og dekkende overskrift selv.
3. Skriv et essay om komedie, komikk og/eller humor. Finn på en god og dekkende overskrift selv.
4.Bare underholdning? Skriv en artikkel eller et essay om hvordan humor og komedie kan brukes til fremføre et budskap? Ta utgangspunkt i teksten Mjuk og inkonsekvent av Are Kalvø. Du skal kommentere innhold og virkemiddelbruk i Kalvøs tekst. Finn på en god og dekkende overskrift selv.







Fagdag 19. november 2010
Rom 118 heile dagen 
TRAGEDIEN
Mål for dagen:
a) Vi skal bli kjende med Shakespeares ”Hamlet” og tragedien som sjanger
b) Vi skal jobbe med utdrag av teksten, memorere og framføre
c) Vi skal skrive ein tekst på eit framifrå sidemål

Plan for dagen:
8.10-10.30: Filmen ”Hamlet” på rom 116, pause etter avtale
Resten av dagen 2ida på rom 118, 2idb på rom 115
10.40-12.00: Kva er ein tragedie? Arbeid med tekstutdrag, memorering m.m.
12.00-12.30: Framføring, konkurranse
12.30-14.34: Skriveøkt, sidemål

Oppgåver: tragedien
Omfang: om lag 2 sider, lever på Its
Skriv ei av oppgåvene.
1. Skriv eit dikt, ei novelle eller eit lesarinnlegg med overskrifta ”Å vere eller ikkje vere: dét er spørsmålet”.
2. ”Angsten for det ukjente lammer viljen vår”, seier Hamlet. Korleis tolkar du den utsegna?
3. Skriv ein tekst med utgangspunkt i omgrepet tragedie. Du vel sjanger sjølv.
4. Verdens Gang 24/7 2010: Vennegjengens raftingferie endte i tragedie”. Skriv forhistoria.




Fagdag 15. oktober
SAGALITTERATUREN
Rom 118 og 120

8.10-10.00: Kva er typiske trekk ved sagaene? Vi lager ein oversikt over karakterane i filmen/sagaen. Ta utgangspunkt her.
10.00-10.30: Pause, rekreasjon
10.30-12.15: Film "Utlagin" ("Den fredlause"), rom 120
12.15-12.45: Uttøying og matpakke
12.45-14.30: Samarbeid to og to, skriv ein tekst på bloggen (begge legg ut teksten på bloggen sin) der de svarer på:
1. Er Gisle Surssons saga ein typisk saga? Begrunn!
2. Er Gisle ein helt? Har han sider som ikkje rimer med heltebiletet? Forklar.
3. Kven er Vesteins drapsmann?
4. Korleis vil du beskrive kvinnene (Aud, Åsgjerd, Tordis) i filmen? Er dei typiske saga-kvinner?
5. Gi ein personleg vurdering av filmen.
Publiser på bloggen før 14.30.
Vurdering: fagleg deltaking på fagdagen, frister, fagleg innhald, vurdering av sidemålet på bloggen (nytt høvet til å få eit godt utgangspunkt for sidemålskarakter gjennom å samarbeide om språket).