Torsdag: Ta utgangspunkt i NRK/Skole. Søk på Hamsun. Hvilket inntrykk får du av Hamsun gjennom temaene som det fokuseres på her? Finn andre kilder i tillegg, også læreboka. Skriv en kortfattet tekst om Knut Hamsun, legg det på bloggen i løpet av timen. Hypertekst, takk. Finn ut: kortfattet biografi, verk, hva er "typisk Hamsun"? Fokuser på litteraturen i denne omgang, mindre på personen (nazist? landsforræder?).
Mandag/tirsdag: Adaptasjon. Petter leser innledningen til "Sværmere". Noter mens du lytter: Hva får vi vite om miljøet? (miljøskildring). Hva får vi vite om Ove Rolandsen (karakteregenskaper, direkte/indirekte personkarakteristikk)? Vi ser de første 20 minuttene av "Telegrafisten". Hva har skjedd fra forelegg til adaptasjon? Beskriv adaptasjonen, samarbeid to og to. Diskusjon i plenum.
238-242: "Tøm teksten" 1-5, blogg.
Torsdag: Vi ser resten av filmen. Bloggtekst: Kort handlingsreferat. Plasser Svermere i Hamsuns forfatterskap. Påstand: Telegrafisten er en "typisk Hamsun"-historie. Diskuter! Frist: Mandag.